Επιγραμματικά αναφέρεται πως στις εξαγγελίες συμπεριλαμβάνονται κλεισίματα οδών του κέντρου στα ΙΧ (Μητροπόλεως, Καραγεώργη Σερβίας, Βασ. Όλγας), δρόμοι αποκλειστικά κίνησης Μέσων Μαζικής Μεταφοράς (Ερμού, Αθηνάς), επεκτάσεις πεζοδρομίων και ποδηλατόδρομοι (Πανεπιστημίου).
Το κύριο προσόν του έργου –που απουσίαζε παντελώς από αντίστοιχες προτάσεις στο παρελθόν– είναι η σταδιακή υλοποίησή του. Σε πρώτη φάση θα οριοθετηθεί με εφήμερα στοιχεία, όπως ζαρντινιέρες και σήμανση στο οδόστρωμα, θα αποδοθεί στο κοινό σε αυτή τη μορφή και θα αξιολογηθεί στην πράξη. Πρόκειται για μια πρακτική που οφείλεται κυρίως στην πρόσφατη κρίση λόγω της πανδημίας. Η αναγκαιότητα κίνησης των πεζών με αποστάσεις μεταξύ τους απαιτεί επιπλέον χώρο κυκλοφορίας, ο οποίος χρειάζεται να αποδοθεί άμεσα.
Η πρακτική της σταδιακής υλοποίησης έχει συγκεκριμένα οφέλη. Το πρώτο είναι το χαμηλό κόστος. Δεν θα ξοδευτούν υπέρογκα ποσά και δεν θα κλείσουν τμήματα της πόλης για μήνες μέχρι την ολοκλήρωση των έργων. Ο εφήμερος χαρακτήρας δίνει τη δυνατότητα στο κοινό αλλά και στους ειδικούς να χρησιμοποιήσουν και να αξιολογήσουν τις νέες δυνατότητες, να επισημάνουν προβλήματα και να αποτιμήσουν τις θετικές και αρνητικές συνέπειες. Χάρη σε αυτό το «test drive» έχουμε τη δυνατότητα να δοκιμάσουμε τα παπούτσια πριν τα αγοράσουμε. Σίγουρα όμως έχουμε ανάγκη από παπούτσια για να περπατήσουμε.
Ηρώ Καραβία - 20/11/2024
Archetype team - 19/11/2024
Μπορείς να καταχωρήσεις το έργο σου με έναν από τους τρεις παρακάτω τρόπους: