"Ένας χρόνος Archetype. Η αρχιτεκτονική και τα media σήμερα στην Ελλάδα”
Το διαδικτυακό περιοδικό αρχιτεκτονικής Archetype κλείνει, τον Απρίλιο 2019, έναν πρώτο κύκλο ζωής. Στο κείμενο προθέσεών του, πριν έναν χρόνο, αναφερόταν ότι «η αρχιτεκτονική στην Ελλάδα του 2018 βρίσκεται αντιμέτωπη με σύνθετα προβλήματα θεωρητικά, πρακτικά, εκπαιδευτικά και επαγγελματικά αλλά και με θετικές προκλήσεις. Στην ευρύτερη διεθνή σκηνή, έχοντας αντιμετωπίσει την οικονομική κρίση και με τη βοήθεια του διαδικτύου, η αρχιτεκτονική χαρακτηρίζεται σήμερα από έναν ενδιαφέροντα πλουραλισμό ιδεών, ο οποίος όμως, μερικές φορές, στηρίζεται στην κυριαρχία της εικόνας εις βάρος της ουσίας».
Με αφορμή τη συμπλήρωση ενός έτους λειτουργίας του, το περιοδικό προσκάλεσε σημαντικούς συντελεστές παραγωγής της αρχιτεκτονικής ενημέρωσης να συμμετάσχουν στη συζήτηση με θέμα την αρχιτεκτονική και τα media σήμερα στην Ελλάδα. Για το τι είδους αρχιτεκτονική ενημέρωση προάγεται, ποιο είναι το προφίλ του κοινού και ποια είναι η θέση των ελληνικών media στο ευρύτερο δίκτυο διεθνούς επικοινωνίας.
Οι προσκεκλημένοι κλήθηκαν να διατυπώσουν τις απόψεις τους με βάση το παρακάτω κείμενο.
"Η πορεία των μέσων αρχιτεκτονικής ενημέρωσης στην Ελλάδα έχει πλέον μια αξιόλογη ιστορία. Μέχρι και πριν λίγα χρόνια επρόκειτο για αποκλειστικά έντυπο λόγο. Η ολοκλήρωση της πορείας των επιθεωρήσεων “Αρχιτεκτονικά Θέματα” και “Θέματα Χώρου + Τεχνών”, το 2013, σηματοδότησε συμβολικά το τέλος μια εποχής. Σήμερα όλα βρίσκονται σε μια πρωτοφανή αλλαγή και σε μια νέα τροχιά, καθώς οι πηγές ενημέρωσης και αρχιτεκτονικού προβληματισμού έχουν πολλαπλασιαστεί και διαφοροποιηθεί, αντίστοιχα με τη γενικότερη μεταλλαγή των εργαλείων επικοινωνίας, έντυπων, ηλεκτρονικών και μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Τα ερωτήματα είναι τέσσερα:
α) Τι είδους αρχιτεκτονική ενημέρωση και υλικό πρέπει να προτείνει σήμερα ένα μέσο αρχιτεκτονικής επικοινωνίας στην Ελλάδα; β) Ποιο είναι το προσφορότερο μέσο έτσι ώστε η επικοινωνία αυτή να είναι αποδοτική και αποτελεσματική; γ) Από ποιους ασκείται αυτή η ενημέρωση, αν λάβουμε υπόψη ότι και αρκετοί δημοσιογράφοι “γενικών καθηκόντων” ασχολούνται όλο και περισσότερο με το θέμα; δ) Τι είδους κοινό «καταναλώνει» αυτή την παραγωγή αρχιτεκτονικής επικοινωνίας, από την άποψη της ηλικίας, της παιδείας και της άμεσης ή και καθόλου σχέσης με την αρχιτεκτονική;
Λαμβάνοντας υπόψη αναπόφευκτα και τη διεθνή κατάσταση, ποιες -μπορεί να- είναι οι προοπτικές και το ουσιαστικό περιεχόμενο της αρχιτεκτονικής ενημέρωσης στην Ελλάδα σήμερα;"
Τα κείμενα των συμμετεχόντων θα παρουσιάζονται σταδιακά στο Archetype και συγκεκριμένα στην ενότητα "Χρονικό".
Archetype team - 03/12/2024
Archetype team - 02/12/2024
Archetype team - 29/11/2024
Μπορείς να καταχωρήσεις το έργο σου με έναν από τους τρεις παρακάτω τρόπους: