Το πρόγραμμα μας καλεί να στοχαστούμε τη συνύπαρξη τριών διαφορετικών ηλικιών μέσα σε ένα μικτό τοπίο συμβίωσης. Η πρότασή μας περιγράφεται από τέσσερα πλαίσια που ορίζουν ανάμεσα τρεις κήπους, προστατευμένους αλλα και διαπερατούς. Ο κάθε κήπος απευθύνεται σε μια από τις ιδιαίτερες ομάδες του προγράμματος-γειτονιά, νήπια, βρέφη και ηλικιωμένους. Όντες διαφορετικοί μεταξύ τους ως προς τον χαρακτήρα και τις αναλογίες, προσφέρουν διακριτές εμπειρίες στις διαφορετικές ομάδες χρηστών. Η εμπειρία του περιπατητή της γειτονιάς αποκαλύπτει το λανθάνον ποιητικό στοιχείο του προγράμματος: ένα κτίριο το οποίο αποκρυσταλλώνει τα χρονικά όρια της ανθρώπινης ζωής.
Η πρότασή μας ανάγει τον υπαίθριο χώρο στο πλέον ζωτικό κομμάτι της καθημερινής διαβίωσης, όχι μόνο για τη σημασία που έχει στο ελληνικό κλίμα αλλά και για τη σημασία που έχει στην εκπαίδευση και διάπλαση των παιδιών. Αυτή η προσέγγιση ακολουθεί τις επιταγές των πιο καινοτόμων εκπαιδευτικών προγραμμάτων προσχολικής εκπαίδευσης, όπως το Ρέτζιο Εμίλια. Σύμφωνα με αυτήν την προσέγγιση, το φυσικό περιβάλλον είναι ζωτικής σημασίας και αποτελεί τον “τρίτο δάσκαλο”. Η σπουδαιότητα του περιβάλλοντος έγκειται στην αντίληψη ότι τα παιδιά μπορούν καλύτερα να νοηματοδοτήσουν και να κατανοήσουν τον κόσμο μέσω του περιβάλλοντος, το οποίο υποστηρίζει σύνθετες, ποικίλες, συνεχείς και μεταβαλλόμενες σχέσεις μεταξύ των ανθρώπων, τον κόσμο των εμπειριών, των ιδεών και πολλών τρόπων έκφρασης ιδεών.
Δείτε ολόκληρη την παρουσίαση στην ενότητα "Αρχιτεκτονική" ΕΔΩ.
Archetype team - 01/11/2024
Χριστίνα Ιωακειμίδου - 30/10/2024
Μπορείς να καταχωρήσεις το έργο σου με έναν από τους τρεις παρακάτω τρόπους: