1ο βραβείο στον αρχιτεκτονικό διαγωνισμό προσχεδίων, για την επέκταση και προσθήκη ορόφου στον βρεφονηπιακό σταθμό επί των οδών Υπαπαντής 34 και Παπαστράτου
Ο στόχος
Είναι επιστημονικά τεκμηριωμένη η καθοριστική σημασία που έχει το περιβάλλον μέσα στο οποίο αναπτύσσεται ένα παιδί, για την ψυχική, σωματική, νοητική και εν τέλει κοινωνική του ανάπτυξη. Η αρχιτεκτονική, ως πεδίο σύνθεσης περιβαλλόντων και ειδικότερα ως πεδίο σύνθεσης σχέσεων, ιεράρχησης αξιών και ανάδειξης ποιοτήτων, μπορεί και οφείλει εν προκειμένω να εκπληρώσει τον εκπαιδευτικό της χαρακτήρα.
Ο γενικότερος στόχος της πρότασης και η κεντρική θέση σχεδιασμού τοποθετεί στο επίκεντρο ένα χωρικό δίπολο, κρίσιμο ιστορικά και εξαιρετικά επίκαιρο στη σύγχρονη εποχή, τη σχέση κλειστού – υπαίθριου χώρου. Θα υποστηρίζαμε ότι σήμερα, σε μια εποχή που η έξαρση της ατομικότητας είναι ένα φαινόμενο που μεταβάλλει την κοινωνική ζωή αρνητικά, η ανάγκη για υπαίθριο χώρο και φυσική επικοινωνία έρχεται στο προσκήνιο.
Αναπολώντας τα παιδικά μας χρόνια, μπορούμε με μεγαλύτερη ευκολία να φέρουμε στη μνήμη μας την αυλή του σχολείου ή του νηπιαγωγείου, την αλάνα του παιχνιδιού, ή τα παιχνίδια στον δρόμο δίπλα στα κατώφλια των πολυκατοικιών, περισσότερο πιθανόν από την εικόνα της ίδιας της αίθουσας διδασκαλίας.
Ήταν ακριβώς εκεί, στον υπαίθριο χώρο, που οι εμπειρίες αποκτούσαν τη μεγαλύτερή τους ένταση ανάμεσα στους ανθρώπους, το ανθρωπογενές περιβάλλον και τη φυσική βλάστηση. Εκεί όπου οι αισθήσεις ενεργοποιούνταν στον μέγιστο βαθμό, και ο χώρος διέθετε μια αξέχαστη ατμόσφαιρα, ανεξίτηλη στη μνήμη: Ο τόπος και ο καιρός των παιδικών μας χρόνων.
Δείτε ολόκληρη την παρουσίαση στην ενότητα "Αρχιτεκτονική" ΕΔΩ
Αρχιτεκτονική Μελέτη: Petrās Architecture – Τσαμπίκος Πετράς, Θεοδόσης Δρίβας, Ιωάννης Αποστολόπουλος, Πετρούλα Σεπετά
Στατική Μελέτη: Γρηγόρης Κατσάνος
Η/Μ Μελέτη: Αντώνης Ιορδανίδης
Ηρώ Καραβία - 20/11/2024
Archetype team - 19/11/2024
Μπορείς να καταχωρήσεις το έργο σου με έναν από τους τρεις παρακάτω τρόπους: