Uploaded by: Archetype Editor
ΠΕΡΙΟΧΗ:
Καρπενήσι, Ελλάδα
Το οικόπεδο βρίσκεται στο Καρπενήσι, σε μια περιοχή δημόσιου χαρακτήρα. Εντός του υφίσταται ισόγειο σχολείο με διάταξη σε σχήμα Π. Η κλασική του μορφή σε επίπεδο όψεων και κάτοψης σχετίζεται με το κτιριολογικό του πρόγραμμα.
Η αρχιτεκτονική πρόταση αφορά τον σχεδιασμό ενός νέου σχολείου με χαρακτήρα «ανοιχτό», τόσο προς το υπάρχον κτίριο όσο και προς την πόλη. Ενός σχολείου ανοιχτού και προσβάσιμου, χωρίς εμπόδια για άτομα με κινητικές, οπτικές και ακουστικές αναπηρίες. Οι δυο έννοιες στοχεύουν στον επαναπροσδιορισμό του γενικότερου ρόλου του σχολείου.
Το κτίριο τοποθετείται στην ανατολική πλευρά του οικοπέδου. Η θέση του οριοθετεί τον προαύλιο χώρο και τον μετατρέπει σε κοινό χώρο επικοινωνίας. Η επιμήκης ανάπτυξή του δημιουργεί ένα όριο στην ανατολική πλευρά. Το κτίριο διατηρεί απόσταση από το υπάρχον, επιτρέποντας την απρόσκοπτη κίνηση στον περιβάλλοντα χώρο και το διαφοροποιεί.
Το κτίριο χωρίζεται σε τρία τμήματα με διαφορετικά επίπεδα ανάπτυξης, που συνδέονται στην είσοδο. Το κεντρικό ισόγειο τμήμα είναι η είσοδος. Το νότιο τμήμα είναι διώροφο και αναπτύσσεται στα επίπεδα ισογείου και υπογείου. Το βόρειο τμήμα είναι διώροφο και αναπτύσσεται στα επίπεδα ισογείου και α’ ορόφου. Τα τμήματα που σε επίπεδο κάτοψης διαχωρίζονται, ενώνονται σε επίπεδο τομής. Σχεδιάζεται μια ενιαία στέγη που ενώνει τις λειτουργίες. Η μορφή της ακολουθεί τα τοπικά χαρακτηριστικά της περιοχής και παραπέμπει στην έντονη κορυφογραμμή των ορεινών όγκων και του έντονου ανάγλυφου του εδάφους.
Αρχιτέκτονες: Γεωργούση Μαριαστέλλα – Διτσούδης Μανώλης
DAY CARE CENTER FOR PEOPLE WITH SPECIAL NEEDS in KAPREPENISI
The plot is located in Karpenisi, in an area of public character. Inside it there is a ground-floor school with a P-shaped arrangement. Its classical form in terms of views and plan is related to its building program.
The architectural proposal concerns the design of a new school with an "open" character towards both the existing building and the city. Open and accessible, without barriers for people with mobility, visual and hearing disabilities. The two concepts aim to redefine the general role of the school.
The building is placed on the eastern side of the plot. Its position delimits the courtyard area and turns it into a common space for communication. Its elongated growth creates a boundary on the eastern side. The building maintains a distance from the existing one, allowing unimpeded movement in the surrounding space and differentiating it.
The building is divided into three sections with different levels of development, connected at the entrance. The central ground floor section is the entrance. The southern part is two-storey and develops on the ground and basement levels. The northern part is two-storey and develops on the ground floor and first floor levels. Sections that are separated in plan are joined in section. A single roof uniting the functions is planned. Its form follows the local characteristics of the area and refers to the strong ridge of the mountain masses and the strong relief of the ground.
Μπορείς να καταχωρήσεις το έργο σου με έναν από τους τρεις παρακάτω τρόπους: