ΠΕΡΙΟΧΗ:
Κομοτηνή , Ελλάδα
ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΜΕΛΕΤΗΣ:
Ιανουάριος 2020 - Μάιος 2020
ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΕΡΓΟΥ:
Ιούνιος 2020
Πρώτη φορά µάς εμπιστεύθηκαν ένα τέτοιο έργο, και η χαρά µας είναι μεγάλη. Η πρόκληση ακόμη μεγαλύτερη. Το πρώτο µας μέλημα ήταν να βρούμε έναν τρόπο να διαχειριστούμε την επικοινωνία του εσωτερικού χώρου µε την πρόσοψη του κτιρίου και την πρόσοψη του καταστήματος. Το θεωρούμε πολύ σημαντικό.
Κάνοντας την αυτοκριτική µας, από τις επεμβάσεις που έχουμε κάνει σε χώρους όλα αυτά τα χρόνια, θεωρούμε πως το να παρέμβουμε αισθητικά στην πρόσοψη του καταστήματος που έχουμε αναλάβει, αγνοώντας την ύπαρξη του υπόλοιπου κτιρίου, είναι κάτι το οποίο δε θα το θέλαμε. Από την άλλη, ένα κατάστημα το οποίο να ξεχωρίζει είναι το ζητούμενο από τον πελάτη. Σκεφτήκαμε την εξής λύση. Κρατάμε ανέπαφη την εξωτερική όψη - επιδερμίδα του κτιρίου. Δε τοποθετούμε ούτε επενδύσεις ούτε τεράστιες ταμπέλες, οι οποίες θα μολύνουν οπτικά το ήδη βεβαρημένο περιβάλλον.
Στην ανατολική του όψη το κατάστημα έχει δύο πολύ μεγάλα ανοίγματα. Για τη χρήση του καταστήματος δεν τα χρειαζόμαστε ιδιαίτερα μεγάλα. Αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε δύο κατασκευές οι οποίες έχουν πολλαπλές λειτουργίες. Αρχικά περιορίζουν την οπτική επαφή µε τον εσωτερικό χώρο χωρίς να την αποκλείουν, ενώ παράλληλα δημιουργούν εκθεσιακό χώρο στο εσωτερικό του καταστήματος.
Επιπλέον, αποτελούν σκίαση και προστασία από τον ήλιο και την βροχή, καθώς το κατάστημα είναι εκτεθειμένο. Τέλος, οι κατασκευές αυτές λειτουργούν σαν φωτιστικά στοιχεία και χώρος πρασίνου. Σχεδιαστικά τις αντιμετωπίσαμε ως στοιχεία τού εσωτερικού χώρου, τα οποία ρέουν μέσα από τα ανοίγματα, αποκαλύπτοντας µε σθένος την αισθητική του χώρου, χωρίς όμως να επεμβαίνουμε στην επιδερμίδα του κτιρίου.
Εσωτερικά, η υποδοχή ακολουθεί το μοτίβο του δαπέδου και αναδύεται τρισδιάστατα μέσα από αυτό. Καλωσορίζει τον επισκέπτη µε καθαρές, καλά φωτισμένες επιφάνειες. Στην πλάτη, επιβλητική αλλά ήσυχη βρίσκεται η καρδιά ενός φαρμακείου, η συρταριέρα του. Περιμετρικά του καταστήματος, σε διαφορετικό ρόλο ο εκθεσιακός χώρος για τα παραφάρµακα. Στο κέντρο ένα εντυπωσιακό στοιχείο, που έχει ως στόχο την ανάδειξη των πιο επιλεγμένων προϊόντων.
Μπορείς να καταχωρήσεις το έργο σου με έναν από τους τρεις παρακάτω τρόπους: